Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1363106   Bases per un aprenentatge exitós. La Lectoescriptura i les emocions
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   1RAO Bases per un aprenentatge exitós. La Lectoescriptura i les emocions
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs es treballen algunes metodologies de lectoescriptura per fer-ne un procés més enriquidor i lligat a les emocions.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/136-bases-per-un-aprenentatge-exitos-la-lectoescriptura-i-les-emocions/
  
Objectius   • Objectiu principal:
Abordar els processos de lectoescriptura de manera respectuosa i amb una mirada holística.

• Objectius específics
Experimentar amb les mans per construir la intel·ligència.
Treballar l’enfocament de Pedagogia Waldorf
Identificar els sentits per un bon aprenentatge.
Conèixer el sistema vestibular.
Dissenyar contes sanadors i terapèutics.
Confeccionar imatges en els processos lectors.
Elaborar un camí fantàstic.
Experimentar amb la intel·ligència atrapada.
  
Continguts   Tema 1: Introducció pedagogia Alternativa. Waldorf
Movem les mans, construïm aprenentatge.
La Creativitat.
El sentit del tacte i el comportament.
Exemples a través de les rimes i la poesia amb moviment.

Tema 2: Els 12 sentits.
El moviment i la maduració dels infants.
Sistema vestibular
Competències prelectores.
Construïm una bona base.


Tema 3: Contes que curen. Escriure contes.
Què és un conte terapèutic?
Exemples de contes sanadors.
Alimentem el pensament imaginatiu.

Tema 4: Les lletres i les imatges.
Ens vinculem amb les lletres a través de l’emoció.
Cada lletra un dibuix. Exemples

Tema 5: El camí fantàstic. Els ritmes de l’any.
Cada estació, una emoció.
Les emocions i la intel·ligència.
Bibliografia i altres recursos

  
Formador/a   Beatriz Alonso Soria
  
Avaluació   En el primer bloc es planteja una part teòrica de les sensacions i sentiments que s’experimenten en l’aprenentatge, el participant ha d'avaluar els sentiments del seu alumnat i exposar alguns exemples d’activitats multisensolrials.
En el segon tema hi ha diverses tasques sobre els diferents sentits, necessaris per a un bon aprenentatge i en la seva evolució.
En el tercer tema es relaciona els contes com a instrument d’aprenentatge molt enriquidor en el seu vessant sentimental, el participant ha de buscar contes i lectures, justificar la cerca, i suggerir activitats.
En el bloc quatre, es planteja la imatge, les lletres com a dibuix, majúscules, minúscules… El participant ha de crear històries amb imatges, on la lletra ja sigui una imatge.
I al darrer tema es planteja rutines i dissenys per afavorir aquest tipus d’aprenentatge multisensorial.

En resum: al curs hi ha 5 blocs que s’han de realitzar de forma equitativa durant el calendari proposat. Dins de cada bloc, es troben diferents apartats, en la seva majoria uns 4, on s’exposa el tema teòric, sempre des d’un vessant reflexiu, on el participant podrà treure les seves pròpies conclusions i anar més enllà amb les reflexions que anirem teixint. Es tracta d’un curs on deixa una llavor per continuar investigant i aprenent. Es treballaran articles, vídeos… mitjançant la creativitat, que la posarem a l’ús de la nostra intel·ligència. Aprendrem a valorar el respecte envers l’infant i com a partir del nostre suport els infants tindran una bona base emocional i de lectoescriptura, que els farà continuar aprenent des de l’alegria i l’entusiasme.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).